Fotoštorija: 2:16,18

Bližamo se tabli, na kateri piše 37 km – Milano City Marathon. Trije dokaj izmučeni Slovenci vrtimo kolesa po milanskih tlakovcih in smo obenem dokaj nestrpni. Tresemo se za rezultat dveh tekačev, ki se pred nami mučita že dve uri. Primoža in Toneta. Razmere so peklenske. Je začetek aprila in termometer na soncu kaže 30 stopinj. Na vodnih postajah vsak od nas vzame dodatno plastenko, da se lahko vsaj malenkost ohladita. Neverjetna sta. Fotografiram kar med vožnjo, saj bi s postankom preveč zaostal in bi me odstranili s proge. Vsake tri kilometre ujameta novega izmučenega temnopoltega tekača in brez trzljaja švigneta mimo. Tudi veter jima ni naklonjen, posamezni sunki so dokaj močni. Vmesni čas imata optimističen, samo tempo morata ohraniti. Tečeta za normo. Pridemo v ulico, polno tekačev, ki čakajo na nekoliko krajši tek. Spodbujanje jima da energijo, čeprav ne zgledata ravno spočita. Petsto metrov pred ciljem ujameta novega Afričana. Primož je osvojil 6. mesto in dve vstopnici.

 

Maraton je atletska športna disciplina, ki obeležuje spomin na tek grškega vojaka. Tekač po imenu Fedipi je v Atene sporočil novico o grški zmagi nad Perzijci leta 490 pred našim štetjem. Tekel je brez premora in ob prihodu zavpil: »Nenikekamen, zmagali smo,« se zgrudil in od izčrpanosti umrl. Bitka je potekala pri mestu Maraton (Marathon), ki je od Aten oddaljeno 42 195 metrov. Organizatorji prvih olimpijskih iger moderne dobe so poskušali popularizirati ta velik dogodek in poveličati slavo starodavne Grčije. Značilnost maratona je vsekakor vzdržljivost. Pa vendar dobrih 42 km le ni tako preprosta zadeva. Obstajajo recepti, kako maraton preteči s trimesečnimi pripravami. Strokovnjaki vam bodo svetovali, da si je za zdravje in brez peklenskih naporov smotrno vzeti celo leto. Poleg knjig in časopisnih prispevkov pa obstajajo tudi tekaške šole, v katerih si poleg rekreacijskega teka lahko izberete tudi bolj naporne treninge pod strokovnim vodstvom. V Novem mestu obstajajo kar tri. Fit klub, katerega vodi Primož Kobe, Društvo Maraton ter Tekaški klub Portovald. Sicer pa je maraton samo eden od dolgoprogaških tekov. Vzdržljivostni teki se začnejo z 10 km http://schw….m.com/.

Milano City Marathon 2011. Tek po ulicah drugega največjega italijanskega mesta se začne 20 km izven središča mesta. Trasa nato naredi krog okoli ožjega središča tudi mimo znamenite gotske katedrale in se konča na Piazza Castello.

Novomeščan Primož Kobe je tekač na dolge proge. Bil je vsestranski športnik. Med drugim je veliko tekel in se udeleževal tekov Dolenjskega pokala. To so teki po občinah JV dela domovine, ki potekajo po cesti ali v naravi. Dolžina posameznega teka je od 8 do 15 km. Primož je spoznal, da ima kljub majhnim vložkom dobre rezultate in se pri teku dobro počuti. Začel se je intenzivneje pripravljati. Najprej se je leta 2005 udeležil ljubljanskega maratona in ga pretekel v času 2:53,32. Vsak maraton je bil hitrejši in padlo je povsem gostilniško vprašanje: »Ti, kulk pa je norma za olimpiske?« Lansko leto je bilo zanj zelo uspešno. Postal je državni prvak za vse dolgoprogaške discipline (10 km, polmaraton, maraton). V Milanu je izpolnil normo za svetovno prvenstvo v atletiki za maraton, ki bo v Daeguju v Južni Koreji in za olimpijado v Londonu leta 2012. Skrite želje so velike. Premakniti mejo slovenskega rekorda, ki znaša 2:11,50 Romana Kejžarja ali celo teči pod časom 2 ur in 10 minut.

Tekači, ki v tekmovalnem smislu kaj pomenijo, imajo na dresu namesto številke izpisano svoje ime. Vsi ostali so 'amaterji'. Prva mesta v maratonu zasedejo temnopolti tekači, ki pridejo v Evropo v službo, dobesedno. Trenirajo doma, v Afriki. Ti sezonski delavci pridejo z afriške celine, Kenije in Etiopije, in ostanejo približno dva meseca, ko poteka večina tekmovanj z denarnimi nagradami.

Povprečna hitrost, ki jo je Primož dosegel na teku v Milanu, je bila 18,6 km/h.

Vročina je ena večjih nevšečnosti, zato se teče po senci (seveda, če obstaja) ali pa se tekač ohlaja z vodo, ki jo dobi vsakih nekaj kilometrov ob poti. Optimalni pogoji so oblačno brezvetrje z 10 stopinjami Celzija. V Milanu se je temperatura z 22 povzpela do 30 (ves čas je pripekalo močno sonce) stopinj.

Slovenska maratonska smetana. Robert Kotnik, Primož Kobe, Roman Kejžar, Tone Kosmač. Če se pišete na K, imate veliko možnosti, da ste talent za dolge proge, sicer se raje ukvarjajte z namiznim tenisom ali s plavanjem.

Slovenska maratonska smetana. Robert Kotnik, Primož Kobe, Roman Kejžar, Tone Kosmač. Če se pišete na K, imate veliko možnosti, da ste talent za dolge proge, sicer se raje ukvarjajte z namiznim tenisom ali s plavanjem.

Glavnino treningov maratonec naredi s tekom po različnih podlagah, naklonih in vremenskih razmerah. Primož uživa teku v dolenjski pokrajini, naravi, stran od avtomobilskih cest. Smolenja vas, Cikava, Žabja vas, Gotna vas, Krka, Ragov log, Portoval ponujajo idealne razmere za sproščeno in intenzivno vadbo.

Posamezni treningi so zelo specifični, zlasti treningi za moč. Vendar je poleg moči pomembna tudi tehnika. S pravilnimi gibi si olajšaš napore, ki so po poštenih dveh urah še kako izraziti.

Medalj ima toliko, da jih skupaj ne more več dvigniti. Za pokale pa bo treba privijačiti nove police, ker so že valjajo pod mizo.

Primož uniči nove tekaške copate v dveh mesecih. Uporablja skoraj ducat copat naenkrat, zaradi različnih podlag in treningov. Četudi si rekreativen tekač, je priporočljivo imet vsaj dva para čevljev, ker s tem zelo povečaš njihovo življenjsko dobo.

Počitek je del treninga. Prenatreniranost je glavni vzrok za slabe rezultate, zakrčenost ali celo zdravstvene težave. Z masažo se telo prej regenerira, mišice se razbremenijo, postanejo bolj prožne in s tem močnejše.

Fit klub, katerega vodi Primož Kobe, ima v organizaciji tudi t. i. Marš na Gače. Tradicionalni tek, ki je del dolenjskega tekaškega pokala, poteka po gozdnih poteh v dolžini 10,7 km.

Hrana je zelo pomemben dejavnik uspeha. Zlasti kdaj in kaj užiješ z obrokom. V veliko korist mu je tudi njegovo diplomsko delo Analiza učinkovitosti shujševalnega programa, v katerem se je posvetil raziskavi hujšanja in prehrane. Najpomembnejši faktor uspeha pa je podpora družine. Kljub veliki odsotnosti se vedno najde čas za dejavno preživljanje skupnega časa.

Še eden od talentov Primoža Kobeta. Rad se pohvali, da je obiskal 20 učnih ur harmonike. Njegov repertoar obsega 12 komadov.

London kliče. (BESEDILO IN FOTOGRAFIJE BOŠTJAN PUCELJ, APRIL 2011)

 

 

 

 

Objavljeno v Aktualno, Foto, Zgodbe