Blog Volitve 2008 – Sebastijan Podobnik (SD): Ceste in železnica
TweetNajbrž ni človeka na Dolenjskem, ki se ne bi zavedal pomena dokončanja gradnje avtoceste do Ljubljane. Največ problemov je povzročala gradnja edinega preostalega odseka, saj je bilo v Trebnjem mnogo nesoglasij, kje naj bi trasa potekala – iz tega spora pa smo kratko potegnili ravno mi, ki živimo na nasprotni strani odseka.
No, gradnja se je z dolgoletno zamudo končno pričela, vendar to še ne pomeni, da bo vse potekalo gladko. Vsi vemo za težave v Šentviškem predoru, zato se mi zdi zelo pomembno, da se poskrbi za natančni nadzor gradnje tega odseka dolenjke in s tem zmanjšanje možnosti pojavitve neljubih zapletov.
Novo mesto pa ima na poti do Ljubljane, poleg nedograjene avtoceste, še en problem. To je slabo urejen železniški promet. Pri tem ne mislim na železniške delavce, ki so zelo korektni in vestni delavci – bolj me skrbi dejstvo, da imajo vlaki z Dolenjske na prevožen kilometer najdaljši čas (v primerjavi s tistimi, ki vozijo na Primorsko, Gorenjsko in Štajersko). Za primerjavi lahko vzamemo pot z vlakom iz Postojne do Ljubljane in pot z vlakom iz Novega mesta do Ljubljane (ker je čas poti na isti relaciji različen, bom vzel najkrajši čas). Vlak iz Postojne do Ljubljane potrebuje 54 minut za 67 km razdalje, kar nanese 0,81 minute na prevožen kilometer. Vlak iz Novega mesta pa potrebuje kar 90 minut za 75 km razdalje, kar nanese 1,2 minute na prevožen kilometer (najdaljši čas poti je celo več kot dve uri).
Študenti, ki se v Ljubljano peljejo z vlakom, lahko povedo tudi, da na Dolenjskem peljejo izključno starejši vlaki Slovenskih železnic, medtem ko v vse druge dele Slovenije ponavadi peljejo tisti najnovejši. Slednji imajo klimo in dobro ogrevanje, medtem ko se dolenjski študenti in delavci, ob že tako časovno predolgi vožnji z vlakom, poleti borijo s hudo vročino, pozimi pa z mrazom.
Zavzemam se zato, da bi se tudi na Dolenjskem zgradila hitra železniška proga, ki bi omogočila boljšo povezavo s središčem Slovenije in bi blagodejno vplivala na razvoj naše regije. Ker pa bi bil to dolgoročen projekt, si za ta vmesni čas prizadevam za to, da bi tudi na Dolenjsko vozili novejši vlaki Slovenskih železnic, in tako dolenjski potniki ne bi bili prikrajšani tega, kar potniki iz drugih regij že uživajo.
Lep pozdrav,
Sebastijan Podobnik
Sebastijan Podobnik - zadnje objave
- Blog Volitve 2008 - Sebastijan Podobnik (SD): Volitve in mir - 19. 9. 2008
- Blog Volitve 2008 - Sebastijan Podobnik (SD): Moj program - 18. 9. 2008
- Blog Volitve 2008 - Sebastijan Podobnik (SD): O srečanju v Dolenjskih Toplicah - 17. 9. 2008
- Blog Volitve 2008 - Sebastijan Podobnik (SD): Srečanje v Dolenjskih Toplicah - 16. 9. 2008
- Blog Volitve 2008 - Sebastijan Podobnik (SD): O srečanjih v Žužemberku in Šentjerneju - 14. 9. 2008
Mnenja
KomentirajteBlog Volitve 2008 – Sebastijan Podobnik (SD): Ceste in železnica! Trenutno število mnenj je 11.


Natisni članek

4. sep 2008, 15:04
[...] je dostopen tudi na Parku. No Comments so far Leave a comment RSS feed for comments on this post. TrackBack URI [...]
4. sep 2008, 15:14
Ej glede vlakov se pa 100% strinjam!!! Tud jz sm študent in vidm zmeri na železniški v lublani kako se kolegi iz drugih delov slovenije peljejo z novimi vlaki, mi dulenci pa švicamo v teh tastarih. To se mora spremenit!
4. sep 2008, 18:45
A študenti da najbolj trpijo? Oni imajo vsaj čas. Če bi želeli uporabljati vlak za poslovne poti, je pa sploh nemogoče. Tdi, če ne bo nove proge še jutri, naj nam vrnejo jutranji in popoldanski poslovni “zeleni vlak” za začetek ter zmerno ceno vozovnice. Z vsem ostalim se pa strinjam, J Slovenije je totalno odrinjen z več vidikov…. ali pa pač nimamo sposobnih in vplivnih ljudi. (ne izvzemam tudi drugih, ki zavirajo marsikaj – pomembni Trebanjci ob avtocesti npr.)
4. sep 2008, 20:23
Tudi vemo katera stranka obvladuje Slovenske železnice… (SDS) in zakaj se stvari ne obrnejo na bolje.
4. sep 2008, 20:31
@mcdonna: Se popolnoma strinjam, v tujini namreč tudi poslovneži veliko uporabljajo železniški promet, pri nas pa je to zelo slabo urejeno. Vrnitev zelenih vlakov, kot si predlagala, se mi zdi v redu ideja, vredna resnega premisleka na SŽ.
4. sep 2008, 21:18
Seveda v tujini poslovneži uporabljajo vlake. Nemci, Francozi in Japonci še posebej. Seveda pa je pri tem treba vedeti, da so razdalje, ki jih tako prevozijo več 100 kilometrske in z vlaki, ki s svojimi hitrostmi ter udobjem na določeni trasi konkurirajo letalom, ne pa lokalnim avtobusom!
Med LJ in NM je malo čez 60km proge. V Munchnu je to razdalja, do katere še vozi lokalni UBahn, podzemska železnica torej. Zato ne sanjajte o poslovnem vlaku v Sloveniji. Kot ne uporabljamo gondole za vzpon na novomeški Marof.
Mare, da je univerza padla že tako nizko, da je danes lahko študent tudi že tak, ki ne pozna niti osnov slovenskega jezika? Ojej.
4. sep 2008, 22:06
ej, sorry papiga, na strojni nimamo več slove!!! Drgač pa obstaja tud splošni pogovorni jezik, kar bi lahko vedel če si tak sveznalac. In če ne bi poznal osnov slovenskega jezika niti pogovornega ne bi mogu uporabljat. Ti pa predlagam da se nekje dobiva in mi boš v faco povedu use kar te teži, če se boš še upal (ampak se mi zdi da so preko interneta ljudje bolj pogumni kot pa v živo).
5. sep 2008, 10:24
Papiga style, tvoje navedbe sicer držijo, vendar je argument zelo šibak, saj za argument uporabljaš majhnost. Tudi avtobusni potniški promet v Münchnu je ogromen v primerjavi z ljubljanskim, pa to ne pomeni, da bi morali LPP ukiniti. Tudi avtoceste so najbrž kje v Avstraliji na tisoče kilometrov daljše kot slovenske, pa to ne pomeni, da si jih mi ne zaslužimo.
Slovenija je majhna država in zato bo v primerjavah z večjimi taka vedno tudi izpadla. To pa, kot sem že rekel, ne pomeni, da mi nekaterih zadev ne moremo izvesti, ali pa da si jih ne zaslužimo. Glede na to, da smo v EU, se lahko tudi vključimo v nekatere že obstoječe infrastrukturne povezave (npr. večje sodelovanje z avstrijskimi železnicami).
LP,
T
5. sep 2008, 13:43
Triglav, avtoceste uporabljamo vsi slovenci, torej jih potrebujemo. Je pa Slovenija tako majhna, da jo lahko brez muk prekrižariš v zelo kratkem času, zato smo slovenci pretežno samostojni v mobilnosti. To pomeni, da tako železnica kot avtobusi ne dobivajo zadosti potnikov oziroma tovora, kar je pogoj za rentabilnost. V kapitalisitčni družbi pa ni prostora za nerentabilne, razen če gre ob ukinitvi za socialno bombo, pa potem pomaga država z raznimi subvencijami.
Ostaja torej dejstvo, da je večina državnih in upravnih funkcij skoncentriranih v ljubljani, ki pa je od vseh večjih mest oddaljena med 50 in 100 kilometri. Preblizu, da bi bil rentabilen poslovni vlak. Poslovnež pač ne bo čakal pol dneva na vlak, če pa je doma le dobre pol ure vožnje od Ljubljane, prav tako ni smiselno, da ohranjamo pri življenju prazne, a pregrešno drage vlakovne kompozicije.
10. sep 2008, 12:23
SD je pa zrela stranka, da se jo po zakonu ukine za zmeraj, če bojo preiskovalci ugotovili da so nekateri člani stranke SD sodelovali pri blatenju Sloveniji in Slovenskega naroda po Evropi in obtoževali predsdnika vlade Janeza Janše, da je prejemal podkupnino in se bo izkazalo da je bila ta namerna diskriditacija in lažna obtožba samo zato kjer je njihov tekmec in kjer je bil v izrazito v veliki prednosti, potem se mora sodišče zganiti in poslanci v državnem zboru, da se vse upletene razreši in ukine tiste stranke, ter vsem sodelujočim poslancem za vekomaj prepove se ukvarjati s politiko. Kjer take sramotitve Slovenije po Evropi, ki so si jo dovolili nekateri, kot je CVIKEL iz stranke SD, Drago Kos korupcijske komisije, Bivši policaj Potočnik član ZARESA in direktor Viator vektra Pavček Član LDS, ki so sodelovali in bili glavni igralci v tej blamaži so zreli da grejo sedeti, tam kjer spadajo.
10. sep 2008, 12:50
Tone, ta tvoj sestavek lepo ponazarja miselnost desničarjev, ki vladajo po principu “Država, to sem jaz”.
V zadnjih štirih letih so v Sloveniji padli standardi tako na področju pravne države kot tudi politične kulture in svobode medijev.
Javna RTV je postala zasebna SDSTV in deluje po navodilih poslanca Grimsa. Odločbe sodišč in drugih samostojnih organov, ki niso v skladu z voljo vlade, se označi kot politične in pristranske po principu “on je sorodnik od njega, ki je član te stranke”.
Vseskozi se ustvarjajo neke umetne afere, ki državo ves čas držijo v izrednem stanju. To seveda ni nova pogruntavščina, takšne stvari že dlje časa v ZDA počnejo ameriški republikanci, ki so tudi mentorji Janševe stranke (VIR).
Če koga zanima ekonomska primerjava Drnovškovih vlad z Janševo, naj si prebere to analizo ekonomista Jožeta P. Damijana.