CTRL C – simbolna govorica konceptualizma

V “zimskem” nizu Simulakrovih razstav v Narodnem domu smo na predpraznični četrtek s prostorsko – elektronsko postavitvijo CTRL C dobili dober odmerek konceptualno umetnostnega pristopa, kakršnega v Novem mestu doslej nismo bili deležni, ne vajeni. Nova galerija prinaša nove zasnove in drugačne prikaze. Tokrat ponuja le zamisli in osnutke, osvešča občinstvo ter ga vzpodbuja k drugačnemu zaznavanju.

“Tako, kot je bilo v 18. stoletju pomembno razumeti boga, moramo danes razumeti tehnologijo,” je bila ena izmed misli vodilnega spletnega umetnika, hackerja in pionirja tovrstnega ustvarjanja, Vuka Ćosića.

Tokrat je v vlogi kustosa izbral štiri primere, ki se simbolno pomensko in v odsotnosti likovnega jezika dotikajo fenomena kopiranja, predvsem njegove uspešnosti v času digitalne tehnologije, ki je vsakega izmed nas naredila, zavedno ali nezavedno, za pirata in kršitelja avtorskih pravic.

Današnji s tehnologijo zaznamovani svet težko loči kopijo od izvirnika, “razstava je namenjena razkazovanju relativno sveže, zadnjih deset let karakteristične metode digitalne umetnosti in zmožnosti kopiranja,” je še dejal.

Razstava, v kolikor jo lahko tako imenujemo, prej dogodek, katerega informacije razbiramo z računalniških zaslonov, prinaša zapis Ćosićevega znanega projekta Documenta X Done iz 1997.

Predstavljena je še serija kopij italijanske skupine 010010111010101.ORG, ameriška potegavščina Rtmark – The Yes Men, Gatt.org in podvig hrvaških aktivistov Gordana Karabogdana in Nikice Klobučarja – Enigma objekta.

Več medijska razstava je na ogled do 15. januarja. (Tekst in foto Rasto Božič)

Objavljeno v Dolenjska